9 C
Brno
Čtvrtek, 28 března, 2024
- Komerční sdělení -spot_img

Dresy vyrábějí z PET lahví. Velitsové uspěli v pelotonu i v podnikání

„Největší risk je nic neriskovat,“ odpověděl Peter Velits během kariéry profesionálního cyklistu na otázku, jaké je jeho motto. Dnes už se soutěžní cyklistice sice nevěnuje, motto je však aktuálnější než kdykoli předtím. S bratrem Martinem Kreuziger se totiž v roce 2013 rozhodli podnikat a začali šít vlastní cyklooblečenie Isadore Apparel.


Začít během kariéry bylo to nejlepší rozhodnutí. Naše kariéry se neskočili náhle, ale plynule přešli do podnikání.

Prorazili. Z Púchova do celého světa. Z nuly na milionové tržby. Z jedné letní kolekce do spoluprací se slovenskými i světovými značkami. Přesto se stále jen rozbíhají a nezastavila je v tom ani koronakríza.

„V úvodu pandemie koronavirus jsme nevěděli, co nás čeká a museli jsme snížit nebo zrušit některé objednávky. Po pár týdnech se však ukázalo, že jsme zažili nejsilnější duben v historii značky a v e-shopu jsme rostli téměř 2,5krát, „říká Peter Velits.

V době koronakrízy zažilo boom celé cyklistické odvětví a výjimkou není ani Isadore Apparel. Podařil se jim více než 50procentní růst a jejich kampaně zarezonovali po celém světě. I díky tomu mohou realizovat plány z příštího roku už teď. Jaké to jsou a proč může být bezpečné, když jste na kole oblečeni v černém včetně přilby?

Dresy z PET lahví
Když se v roce 2013 rozhodli Velitsové začít s podnikáním, byly ještě profesionální cyklisté a více než 180 dní v roce byly na závodech nebo soustředěních. Přesto se jim z hotelových pokojů podařilo rozjet firmu a začít s aktivitou, která má již několik let po sobě tržby atakující hranici dvou milionů eur.

„Začít během kariéry bylo to nejlepší rozhodnutí. Cítili jsme, že už jsme dosáhli vrcholu a zažili ty největší závody. Naše kariéry se tedy neskočili náhle, ale plynule přešli do podnikání, „pochvaluje si Martin Velits.

Když právě netrénovali nebo nezávodili, seděli u počítačů a plánovali, jaké designy bude mít jejich nejnovější kolekce, jaké střihy, velikosti či počet kusů, z jakých bude materiálů i jak ji pošlou na opačnou stranu světa.

Už od začátku se snažili snižovat dopad své produkce na životní prostředí a nadále směřují k tomu, aby ze svých výrobků celkem odstranili panenské plasty a tkaniny vyrobené z derivátů ropy. I proto šijí na Slovensku a nabízejí oblečení vyrobené z PET lahví. Na jeden dres používají přibližně 30 plastových lahví, což je 300 gramů plastu.

„Už od začátku jsme se zavázali ke snižování dopadu své produkce na životní prostředí, proto chceme vyrábět vysoce kvalitní produkty s dlouhou životností. Používáme kvalitní přírodní a technické materiály s důrazem na funkčnost, styl, ekologický přístup a udržitelnost výroby, „vysvětluje Peter Velits.

Jejich hlavní dílna se nachází necelý kilometr od sídla firmy, odkud produkty posílají do celého světa. Nemůže se tedy stát, že by výrobek nejdříve procestoval polovinu planety do skladu a odtud by zas cestoval přes polovinu planety k zákazníkovi. Cestuje z výroby přímo k zákazníkům. Navíc šitím v Púchově vznikají pracovní místa na Slovensku a udržuje se u nás i tradiční krejčovské řemeslo.

Šijí v Púchově
Isadore Apparel už od počátku spolupracuje s krejčovskou dílnou Makyta v Púchově, která vznikla v roce 1939. Makyta šije oděvní konfekci pro zákazníky jako Armani, Prada, Versace či Valentino, což bylo dobrou referencí i pro šití kvalitního cyklistického oblečení s cenovkou 100 a více eur .

„S výrobci máme vytvořen hybridní model. Jsou to jejich zaměstnanci, ale naše dílna. Šijí jen naše oblečení a dokáží flexibilně reagovat na naše objednávky, „říká Martin Velits, který je v Isadore Apparel šéfem produktu.

První kolekci oblečení navrhoval on sám a trvalo mu devět měsíců, než vytvořil první prototypy. S vlastními návrhy chodil do krejčovských dílen a zjišťoval, jak to v módním průmyslu funguje. Postupně se však rozhodli přijmout oděvní designérku, která zhmotňuje jejich nápady.

„Začali jsme navrhovat takové věci, v jakých bychom jezdili my sami, kdybychom si neoblékali týmové barvy. Celé to tedy bylo založeno na našem stylu a vkusu, „vzpomíná Martin Velits.

Naučit se museli i to, že v módním průmyslu se plánuje na rok dopředu. Na webové stránce sice teprve představili novou kolekci podzim 2020, na papírech a v počítačích však již pracují na podzim 2021.

„Zvykali jsme si na to první dva až tři roky a naučili jsme se plánovat s předstihem. Stále je to však risk, protože nevíme, o co bude zájem o rok, „dodává Martin Velits.

I z toho důvodu měří zájem o jednotlivé produkty a když některý klesne pod minimální hranici prodeje, z nabídky ho zcela vyřadí.

BIM výrazně podporuje udržitelnou výstavbu zaznívá z DELTA Group ČR

Do dalšího dílu našeho podcastu BIM JAKO FENOMÉN jsme si pozvali kromě jednatele DELTA...

Co vám pomůže při hledání práce

Najít práci v určitých situacích není zrovna lehké. Sepsali jsme pro vás pár tipů, jak...

Dokáže technolog najít opravdu kvalitní práce v Plzni a jejím okolí?

Plzeň je jedním z měst, které nás nejspíš nenapadnou mezi prvními, pokud bychom měli nabídnout...

BIM výrazně podporuje udržitelnou výstavbu zaznívá z DELTA Group ČR

Do dalšího dílu našeho podcastu BIM JAKO FENOMÉN jsme si pozvali kromě jednatele DELTA Group ČR Erika Štefanoviče také kolegu architekta Karla Bařinku, který...

- sponsor webu -

spot_img